Co czytać z pogranicza psychologii i reklamy?

IMG_6871aCzytam „Jeszcze dzisiaj nie usiadłam” Drotkiewicz i bardzo mi się podoba. Chwilami mnie zatyka na zasadzie: „och, tak powinny wyglądać rozmowy. Jeśli nie można mówić w ten sposób o życiu, lepiej się chyba nie odzywać.” Piękne to jest.Czytam i dociera do mnie jeszcze jedna sprawa. Jakoś tak mi się z rozmową z Moniką Richardson skojarzyło: od kilku lat coraz bardziej interesują mnie media i reklama. Normalnie zaczynam się zastanawiać czemu nigdy nie myślałam nad tym, by studiować coś w tym temacie. Choć, jak pokazuje Mediafun, nie jest to konieczne :)

Mam do Was prośbę, jeśli znacie jakieś książki, które warto przeczytać – chodzi mi o budowanie marki, media, reklamę, ale także ogólnie pojęty biznes, pogranicze psychologii i reklamy itd. itp. – podpowiedzcie mi. Ale niech to będzie coś, przy czym nie zasnę od razu.

Bardzo mi się podobały te:

1. Oszukać radar : jak mówić do konsumenta, który nie chce słuchać
2. Manifest Cluetrain
3. Kiedy ryby latają
4. Zakamarki marki
5. Grywalizacja

Zamierzam skorzystać z pozycji, które podaje u siebie Natalia Hatalska, o ile znajdę je po polsku. Po angielsku to mogę felietony z Timesa Caitlin Moran, ale o biznesie chyba jeszcze nie. Trwałoby to za długo. Chociaż, jeśli będę bardzo zdeterminowana… ;)

Jesteście w stanie coś dopowiedzieć? Będę wdzięczna.

—————————————————————————————————-

15 komentarzy:

  1. Martin Lindstrom „Zakupologia” z serii Punkty Przełomowe wyd.Znak – czyta się z czerwonymi uszami ;)

    Odpowiedz

  2. dziękuję Ci bardzo. sprawdzę :)

     

  3. Chyba przede wszystkim Freakonomię, choć nie jestem pewna czy już tego nie czytałaś.Mam wrażenie, że o tym pisałaś:)
    http://www.znak.com.pl/kartoteka,ksiazka,2827,Freakonomia

    Odpowiedz

  4. znam znam, ale tam z tego co pamiętam były raczej zagadnienia w stylu „dlaczego dealerzy narkotykowi mieszkają z mamusiami” :)
    muszę sobie przypomnieć, ale to tak bardziej rozrywkowo chyba.

     

  5. Jeśli chodzi o paranaukowospołeczne pozycje na sezony wakacyjne to wszelkie Freakonomie i Superfreaknomie (kontynuacja) jak najbardziej.

     

  6. A słynne ‚No Logo’ Naomi Klein? Pozycja obowiązkowa swojego czasu :)

    Odpowiedz

  7. „Pułapki myślenia” Daniela Kahnemana – jeśli jeszcze nie czytałaś, najlepsza pozycja psychologiczna ostatnich kilku lat :)
    „Dlaczego kupujemy” Paco Underhilla, klasyk
    „To Sell Is Human” Daniel Pink, nie ukazała się jeszcze po polsku

    Oraz, dzięki za rekomendację ;)

    Odpowiedz

  8. Z listy Natalii po polsku ukazały się (i polecam):
    „Made To Stick” braci Heath (choć pod jakimś totalnie dziwnym tytułem, szukaj po autorach), potem napisali jeszcze „Switch” (ukazał się jako „Pstryk”) oraz „Decisive” (nie ukazał się). Książki trochę przegadane, ale chłopaki mają talent do wyszukiwania case’ów.
    „Predictably Irrational” Dana Ariely’ego (oraz „Upside of Irrationality” też jego)

    Odpowiedz

  9. Dzięki wielkie, będę szukać. Nie wiem co mi się z wiekiem stało, ale coraz bardziej mnie ta tematyka kręci.
    W sumie fajnie, że Natalia taką listę umieszcza, bywa pomocna.
    Co do rekomendacji, to ja musiałam iść do torebki oddychać, gdy zobaczyłam że mnie Tkaczyk komentuje :))

     

  10. Nie przesadzaj. Wymówiłaś w Sieci moje imię – przybywam. Tak działa internet ;)

     

  11. Tytuł pierwszej pozycji bardzo mi się nie podoba. Kojarzy mi się z kimś, kto chce mi podpieprzyć guzik mute z pilota w czasie reklam ;)

    Odpowiedz

  12. :))) ja sobie kupiłam jako oporny konsument, kilka lat temu. bardzo ciekawa pozycja. naprawdę.

     

  13. btw pracowałam wtedy w księgarni i klienci chcieli kupowac tę pozycję sądząc, że to o oszukiwaniu radarów policyjnych. więc jest nisza na rynku :D

,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *